Benutzeranleitung / Produktwartung OL-3351-01 des Produzenten Cisco Systems
Zur Seite of 16
CH A P T E R 5-1 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 5 Configuring BAMS for BAF Output Overview This chapter descri bes how to configure the Cisc o Billing and Measurements Server (BAMS) for Bellcore AMA (Automatic Mess age Accounting) Format (B AF) records.
5-2 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Generating BAF Reco rds Note Before config uring BAMS to generate bil ling and measurements, you should f a miliarize yourself wit h Chapters 3 t o 9 of this guide.
5-3 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Identifying Call Types Note The pref ix of the files polled b y the POL task is the input pref ix for FMT , the initial processing task.
5-4 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Identifying Call Types Default BAF Structure Codes and Call Types Ta b l e 5 - 2 defines the default B AF structure codes and call types. The table lists the call categories, call types, and answered and unanswered structure codes.
5-5 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Exception and Spec ial Processing (244)TrunkID : 380030234c Module 104 (Trunk ID) (244)Tr.
5-6 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output BAF Output Provisionin g Example Processing Transit/Tandem Calls InterLA T A calls ca n originate at, terminate at, or pas s through the Cisco MGC generating the B AF records.
5-7 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output BAF Output Provisioning Example prov-add:RATING-TYPE:orgzone=3,trmzone=13,ratetype=”INT.
5-8 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output BAF Output Provisionin g Example set-nodename::name="virginia" prov-add:poll:host-name1="va-harley",rem-dir1="/opt/CiscoMGC/var/bam",file-prefix1="cdr*", file-suffix1=".
5-9 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Call Area Provisioning Example prov-add:rating-type:ORGZONE=1,TRMZONE=13,RATETYPE="M.
5-10 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Call Area Provisioning Example Assumptions Used in This Example In Figure 5-1 , some origination points can call to any point within the metro politan area, with no toll charged.
5-11 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Call Area Provisioning Example Figure 5-1 River City Metropolitan Example Zone Membership Each NP ANXX combination that is suppo rted within the metropolitan area must be a member of a zone.
5-12 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Call Area Provisioning Example Note Zoning provid es a mechanism for different iating between rating types (for example, flat rate and message calls).
5-13 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Call Area Provisioning Example Banded Message Rates In Figure 5-1 , man y zones are not adjacent to other zo nes.
5-14 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output Call Area Provisioning Example Configuring Toll-Free Calls Different countries hav e dif ferent designations for toll-free dialing.
5-15 Cisco Billing and Measurem ents Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output BAF Configuration Parameters Step 1 Determine if the netw ork is switched or is nailed up. Note For a nailed up ( Cisco SC2200) connection, def ine th e fiel d values in the Nailed Con nection table using the SIGP A T H tag ID.
5-16 Cisco Billing and Measurements Server User’s Guide OL-3351-01 Chapter 5 Configuring BAMS for BAF Output BAF Configuration Parameters Adding a New NPANXX (Zone Membership) Use the NP ANXX tag ID to add ne w NP ANXX information. Refer to the “NP ANXX T ag ID” section on page 4-13 for field name descript ions and values.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Cisco Systems OL-3351-01 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Cisco Systems OL-3351-01 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Cisco Systems OL-3351-01 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Cisco Systems OL-3351-01 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Cisco Systems OL-3351-01 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Cisco Systems OL-3351-01 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Cisco Systems OL-3351-01 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Cisco Systems OL-3351-01. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Cisco Systems OL-3351-01 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.