Benutzeranleitung / Produktwartung V9.0 des Produzenten Xerox
Zur Seite of 16
Version 9.0.
2 of 16 Scan to PC Desktop v9.0 Network Installation Guide Document version 4.0 This document provides instructions fo r installing the softw are associated with Scan to PC Desktop in a network environ ment.
3 of 16 Scan to PC Desktop v9.0 Network Inst allation Guide Table of contents Scan to PC Desktop v9.0 Netw ork Installation Guide ............................................................... 3 Table of contents .....................................
4 of 16 Introduction This guide provides instructions for in stalling the software associated with Scan to PC Desktop in a network environment. Targeted users are administrators, Informati on Technology specialists or programmers who set up or perform network installations.
5 of 16 Scan to PC Desktop softw are components Scan to PC Desktop is delivered in two CD-ROM variants: Spec ial Edition and Professional Edition . These two editions of Scan to PC Desktop comprise different software products from Nuance. All the installers of these software co mponents support MSI (Windows Installer-based) distribution.
6 of 16 Windows 2000/2003 Server wi th Active Directory Support Active Directory is a feature of Windows 2000 Advanced Server and W indows 2003 Server. Group Policy, a component of Active Directory, in cludes a Software Inst allation snap-in that enables an administrator to c reate a network installation.
7 of 16 Systems Management Server Support Systems Management Server (SMS) provides a m echanism for pushing application installations out from the server to client systems. SM S supports all versions of W indows 2000, XP and Vista when installing products that use Windows Insta ller (MSI) technology.
8 of 16 Creating administrative images This section describes how to create administra tive images of the software components of Scan to PC Desktop onto the network. Such an administrative installation will extrac t the neces sary files into a network location specified during the installation.
9 of 16 3. If applicable, select a language for the administrative installation (not necessary if setup language was specified in the command line). 4. During installation, specify a target network location for the administrative im age to be created.
10 of 16 Deployment - Active Directory This section describes how to install the software components of Scan to PC Desktop onto clients’ systems using Active Directory.
11 of 16 You must repeat the steps below, as many time s as many software component installations are needed. 1. Open Administrative ToolsActive Directory Users and Comp uters, select the object, then a domain, site, or organization unit. Creat e a Group Policy Object as follows: a.
12 of 16 Software components and th eir installers for the Special Edition : Software component Installer InstallShiel d Installscript engi ne ISSCRIPT10.msi PaperPort 11 SE ScanSoft PaperPort 11.msi OmniPage SE 4 ScanSoft OmniPage SE 4.msi Image Retriever 7 SE Image Retriever 7.
13 of 16 Deployment - SMS server This section describes how to install software components of Scan to PC Desktop onto a client's system using SMS Server in "Create a new package and program" Wizard m ode.
14 of 16 Software components and th eir installers for the Professional Edition : Software component Installer 1 Installscript engine ISSCRIPT10.msi 2 PaperPort Pro fessional 11 ScanSoft PaperPort 11.msi 3 OmniPage Professional 15 ScanSoft OmniPage 15.
15 of 16 WATCHFOLDER, FOLDERWATCH, EMAILPROFILE, EMAILWATCH, POLINT and PPACTION . For more details, please see the Customized Install sec tion of the Image Retriever Guide. 7. To install the PaperPort Image Printer , use the following command-line: MSIEXEC /i "PaperPort Image Printer.
16 of 16 9. To install Image Retriever 7 Pro or Image Retriever 7 SE with English user int erface by specifying the folder to watch and enable folder-watching, use the following command- line: MSIEXEC /i "Image Retriever 7.msi" ALLUSERS=2 TRANSFORMS =1033.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Xerox V9.0 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Xerox V9.0 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Xerox V9.0 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Xerox V9.0 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Xerox V9.0 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Xerox V9.0 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Xerox V9.0 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Xerox V9.0. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Xerox V9.0 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.