Benutzeranleitung / Produktwartung PH36ZS des Produzenten Thermador
Zur Seite of 8
READ AND SAVE THESE INSTRUCTIONS CARE AND USE MANUAL for PH and PHI SERIES PROFESSIONAL WALL and ISLAND HOODS PH30ZS, PH36ZS, PH42ZS, PH48ZS, PH54ZS, PHI48ZS and PHI60ZS ®.
PAGE 2 Note: The Thermador Hood referred to thr oughout this manual is manufactured b y BSH Home Appliances Corporation. A special message to Our Customers, Thank you for buying a Thermador Hood. Please take the time to read and understand this entire booklet befo re using your ne w appliance .
PAGE 3 W ARNING T O REDUCE THE RISK OF FIRE, ELECTRIC SHOCK, OR INJUR Y T O PERSONS, OBSER VE THE FOLLO WING: 1 . Use this unit only in the manner intended by the manufacturer . If you ha ve questions, contact the manufacturer (800/735-4328). 2 . Befor e ser vicing or cleaning the unit, switch pow er off at ser vice panel and lock ser vice panel.
PAGE 4 The blow er should be turned on for about 5 minutes before cooking in or der to establish air currents upward thr ough the hood. Thus when heat, smoke, moisture, grease and cooking odors ar e produced, they will be carried outside instead of drifting into other rooms.
PAGE 5 HEAT SENSOR Y our hood is equipped with a heat sensor that will turn the blower to Lo w speed if excessive heat occurs above the cooking surfaces. 1. If the blow er is off – it turns the blower on to low speed. 2. If the blow er is already on any speed selection, no speed change will occur .
PAGE 6 To Clean Hood Surface • For general car e , wipe the outside of the stainless steel with sudsy water or household cleaners such as Fantastic ® or Formula 409 ® , rinse w ell and dr y with a clean soft cloth to a void water marks. • Wipe and dr y stainless steel in the same dir ection as the grain.
PAGE 7 HEAT LAMP REPLACEMENT (for PH Wall Hood Models Only) • T urn heat lamp counterclockwise to remov e . • Replace lamp with either a P AR-38 175W heat lamp or a P AR-40 250W heat lamp. The P AR-38 175W heat lamp provides a tighter seal within the enclosure and pr oduces the same amount of effective heat with lo wer energy consumption.
PAGE 8 5551 McFadden Av enue, Huntington Beach, CA 92649 • 800/735-4328 © 2002 BSH Home Appliances, Corp. • Litho in U. S. A. 50 60 00 66 39 (8207) THERMADOR HOOD WARRANTY FULL ONE YEAR WARRANTY Cov ers one year fr om date of installation, or date of occupancy on a new , or previously unoccupied dwelling.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Thermador PH36ZS (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Thermador PH36ZS noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Thermador PH36ZS - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Thermador PH36ZS reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Thermador PH36ZS erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Thermador PH36ZS besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Thermador PH36ZS verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Thermador PH36ZS. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Thermador PH36ZS gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.