Benutzeranleitung / Produktwartung SuperStack II 3C16592A des Produzenten 3Com
Zur Seite of 8
The Su perStack ® II Baseline Dual S peed Hub is an e asy-to-use, 10/100 aut osensing Class II hub (rep eat er). It is ide al for users who want to conn ect both Et hernet and Fas t Ethe r net dev ices ( worksta tions and ot her eq uipment ) to the same hub.
Fi gure 1 Number ed elem ents in thi s diagra m ref er to num bere d sect ions in t he text. A 24- port Hub is sh own. Fr ont Panel 1 12 o r 24 RJ-45 10 /100 Por ts Y ou ca n use these po rts to conn ect 10 BASE-T or 100BASE -TX devi ces (wo rkstati ons and other equip ment) to th e Baseli ne Dual Speed Hub.
3 St at us LE Ds The Sta tus LE Ds show the st ate of a port and wh ether or not the Li nk Pulse sign al is pr esent on the seg ment connec ted to a port: If th ese check s do not ident ify the caus e of a prob lem, it may be that the unit or the dev ice connec ted to the port is fau lty .
The Bas eline Dual Speed Hub is su ppli ed wit h two mounti ng brack ets and fo ur scr ews. These a re used for rack mounting th e unit. When moun ting t he unit, you shoul d take n ote of t he gu ideli nes gi ven in “ Positi oning th e Base line D ual Speed H ub ” on p a ge 3.
Pl ease re ad the followi ng safety infor mation car efully be fore in stalli ng the Ba selin e Dual Spe ed Hub. WARNING: In stallation and removal of the unit must be carried out by qu alif ied p er sonn el o nly .
This warranty applies to customers located in th e United States, Australia, Ca nada (except Quebec), Ireland, Ne w Zealand, U.K., a nd other English language countries, and countries for which a translation into the local language is not provide d.
FCC Statement This equipment has been tested and found to comply with the limits for a Class A digital devi ce , pursuant to pa r t 15 o f the FCC rules. T hese limit s are designed to provide reasonable protection against harmful int e rference when the equi pme nt is opera ted i n a co mm erci al env iron men t .
The SuperStack II Base line Dual Speed Hub is part of the extensive SuperStack I I range of 3Com products. This range i n cludes hubs, switches, power systems and other networking equipment, and is continually being developed. Contact your supplier for t he latest p roduct information and to order t hese products.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts 3Com SuperStack II 3C16592A (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie 3Com SuperStack II 3C16592A noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für 3Com SuperStack II 3C16592A - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von 3Com SuperStack II 3C16592A reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über 3Com SuperStack II 3C16592A erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon 3Com SuperStack II 3C16592A besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von 3Com SuperStack II 3C16592A verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit 3Com SuperStack II 3C16592A. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei 3Com SuperStack II 3C16592A gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.