Benutzeranleitung / Produktwartung BES250S des Produzenten Breville
Zur Seite of 10
Breville is a registered trademark of Breville Pty . Ltd. ABN 98 000 092 928 Breville Customer Ser vice Centre Australian Customers Breville Customer Service Centre PO Box 22 Botany NSW 2019 AUSTRALIA Customer Service: 1300 139 798 Fax (02) 9384 9601 Email Customer Service: askus@breville.
2 3 Page Brevil le Reco mmen ds S afe t y Fir st 4 Kn ow Y ou r Brevi lle Caf é Venezia 6 Esp res so / Cap pucc ino Mach ine Ope rat ing Y o ur Brev ille Caf é Venezia 8 Esp res so / Cap pucc ino Ma.
4 5 We at Breville are very safety conscious. We design and manufacture consumer products with the safety of you, our valued customer , foremost in mind. In addition, we ask that you exercise a degree of care when using any electrical appliance and adhere to the follo wing instructions.
6 7 K now y our Brevil le Café V enezia Espresso / Capp uccino Ma chine Die-cast cup warming tray Stainless steel finish Thermocoil heating system Power button Heating light Selector control for espr.
8 9 The water tank has an integrated lid /carry handle . The water tank should be filled with fresh cold water before use . Check water level before use and r eplace the water daily .
10 1 1 Inser ting the Filter Holder Place the filter holder underneath the group head so that the handle is aligned with the insert graphic. Insert the filter holder up into the group head and rotate the handle to the right until resistance is felt or until it can no longer be rotated.
12 13 When the base of the milk frothing jug becomes too hot to touch, set the ‘SELECTOR CONTROL ’ to the ‘ST ANDBY’ position, stopping the steaming function before removing the milk frothing jug.
14 15 Brewing Y our Espr esso The most common mistake in brewing is to over extract from your ground coffee. This results in a bitter beverage with visibly bleached crèma. Crèma is the caramel coloured layer that floats on top of the coffee following extraction.
16 17 Cleani ng The Housing / Cup W arming T ray The outer housing can be wiped with a soft, damp cloth (do not use abrasive agents or cloths which can scratch the surfaces). WARNING: DO NO T IMMERSE CORD, PLUG OR APPLIANCE IN WA TER OR ANY O THER LIQUID.
18 19 PROBLEM POS SIBLE CAUSES No cr ema Coffee grind is too coarse Not enough coffee in the filter Incorrect quantity of coffee Not firmly tamped Coffee is not fresh • • • • • No st eam is .
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Breville BES250S (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Breville BES250S noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Breville BES250S - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Breville BES250S reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Breville BES250S erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Breville BES250S besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Breville BES250S verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Breville BES250S. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Breville BES250S gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.