Benutzeranleitung / Produktwartung SKIN des Produzenten BlueTrek
Zur Seite of 9
PAGE 1 / 9 BLUETREK ® Skin user guide Thank you for choosing the BLUETREK ® Skin headset, we hope you wi ll enjoy the convenience we are bringing to you.
PAGE 2 / 9 FCC/ Industry Canada Notice This device complies with Part 15 of the FCC rules. Operation i s subject to the following two conditions: (1) This device may not cause harmful interference. (2) This device must accept any interference received, inclu ding interference that may cause undesired oper ation .
PAGE 3 / 9 BEFORE USING YOUR HEADSE T FOR THE FIRST TI ME - Pair the headset with a mobile phone. Please refer to the “Pairing the BLUETREK ® Ski n” section of this manual. Introduction The BLUETREK ® Skin headset is a wireless headset based on the Bluetooth ® technology.
PAGE 4 / 9 Charging the BLUETREK ® Skin Please connect the charger to the hea dset and to the main. During the charge, the indicator light is red, the indicator light will turn off when the cha rge is complete. During subsequent charges, the charging should take appr oximately 3 hours.
PAGE 5 / 9 Wearing the BLUETREK ® Skin For your convenience, the ear hook of BLUETREK Skin is designed to be remov able and adjusta ble which allows the headset to be worn on either ear . BLUETREK ® Skin, as packaged, is re ady to be worn on your right ear .
PAGE 6 / 9 Making a call *Mobile phone with voice recognition . Make sure the voice recognition function on your mobil e is activated and your voice tags have been recorded with the p hone. To enter these, please refer to your phone’s manual . When there is no incoming or active call, press once on the TALK button .
PAGE 7 / 9 Pre-registered numbers feature This feature allows you to store your 2 fav ourite numbers in your BLUETREK ® Skin headset and to dial these numbe rs directly from your headset. (Important: This feature is only available i n the Hands-free profile).
PAGE 8 / 9 3) Press and hold the “Vol-“ button on your BLUETREK ® Skin headset for approx. 3 seconds, u ntil the purple indicat or light is on. (A beep can be he ard in the speaker).
PAGE 9 / 9 Troubleshooting guide The first thing you should do wh en encountering a problem that you cannot solve w ith this manual, is to switch o ff your headset and your mobile phone, and switch them o n again. To find out more, please refer to the trouble shoot ing frequent asked questions in our website: www.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts BlueTrek SKIN (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie BlueTrek SKIN noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für BlueTrek SKIN - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von BlueTrek SKIN reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über BlueTrek SKIN erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon BlueTrek SKIN besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von BlueTrek SKIN verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit BlueTrek SKIN. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei BlueTrek SKIN gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.