Benutzeranleitung / Produktwartung XTR-540 des Produzenten Whistler
Zur Seite of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 3604 NW Frontage Rd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N 13th St.. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS I N S TA L L AT I O N 1 9 11 10 2 6 4 5 3 7 12 XTR-540 Whistler’ s er gonomic and user -friendly design pro- vid es a new level of operating convenience. Special features includ e: 1. Bracket Release Button – Provides quick and easy release of the mounting bracket.
INST ALLA TION OPERA TION 56 Windshield Mounting • Install the two suction cups and rubber bumper onto the bracket by fitting them into their holes. • Press the suction cups onto the windshield at the location you have chosen. • Slide the detector onto the bracket until it locks into place.
OPERA TION Quiet Mode Quiet cancels audio during an alert and any new a le r t within 20 seconds. After 20 seconds, appr oximat ely 2 beeps are provided on any new alert and unit then remains quiet.
Auto Shut Off Mode Auto Shut Off Mode automatically shuts off the detector . The timer is reset: 1 1 . . Each time the detector is turned off 2 2 . . The optional power cord is unplugged 3 3 . . Any button is pressed before the timer has expired. The detector will alert you with an audible and visual warning before it shuts off.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K, or Ka is detected, the band ID and signal strength is displayed.
• Check the fuse for lighter socket; replace if necessary . • Make sure the lighter socket is clean. PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps. • Make sure the batteries ar e seated properly . • Make sure that the battery door is fully closed.
T otal Band ™ Protection Detects all laser and radar bands, VG-2 and safe- ty radar . Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Important: When returning your unit for service, be certain to include a daytime telephone number and an email address (if applicable). Customer Service If you have questions concerning the operation .
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Whistler XTR-540 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Whistler XTR-540 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Whistler XTR-540 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Whistler XTR-540 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Whistler XTR-540 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Whistler XTR-540 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Whistler XTR-540 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Whistler XTR-540. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Whistler XTR-540 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.