Benutzeranleitung / Produktwartung 695 des Produzenten Whistler
Zur Seite of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 3604 NW Frontage Rd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES 5. Front Laser – high gain optical lens p rovides increased sensitivity and field of v iew for leading-edge laser detection. 6. Rear Laser – an integrated optical w aveguide provides superior detection of l aser signals transmitted from behind.
Important: S om e ne we r cars have a plastic safety c oating on the inside of the wi nd sh iel d. The w indshield bracket may le ave per man ent mark s on this type of surface. T o find out if your vehicle ha s t his type of windshield, ch eck th e v ehic le’ s ow ner’ s m anual or ask your dealer .
City/City 1/City 2 Mode W histler’ s Three Stage City Mode is designed to r edu ce the annoyance of automatic door openers, i nt rus ion alarms and other devices which share frequencies w it h p oli ce radar . Generally , X band is used for these devices.
Filter Mode There are times when a radar detector in another v ehicle, can unintentionally emit a frequency which can cause your detector to falsely alarm. The Whistler Filter Mode options provide a dditional signal processing to minimize the occurrences of these false alarms.
OPERA TION Aler t Priority W hen two or more signals are r eceived at the s ame time, the alert priority is: 1 . Laser 2. Speed Radar 3 . Safety Radar Example: If X band is alerting, then suddenly a l aser signal is detected, the laser warning will o verride the X band alert.
POP ™ Mode Alerts B ecause POP ™ M ode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and s ignal strength ar e displayed.
POP™ Mode POP ™ Mode is a featur e on some newer radar guns operating on K and Ka bands. When the gun is in POP ™ Mode and activated, a brief burst of ener gy , less that 1/15 of a second, is transmitted and the vehicle’ s speed is quickly acquired.
Important: When returning your unit for service, be certain to include a daytime telephone number and an email address (if applicable). Customer Service If you have questions concerning the operation .
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Whistler 695 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Whistler 695 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Whistler 695 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Whistler 695 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Whistler 695 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Whistler 695 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Whistler 695 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Whistler 695. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Whistler 695 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.