Benutzeranleitung / Produktwartung TMMC2 des Produzenten Toastmaster
Zur Seite of 9
OWNER S MANUAL Model No. TMMC2 / TMMC2CAN Mini Food Chopper T oastmaster ® TMR_TMMC2/CAN_IB_20-6-07 6/20/07 4:19 PM Page 1.
IMPOR T ANT SAFEGUARDS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be followed including the following: 1. Read all instructions. 2. T o protect against risk of electrical shock do not put cord, plugs, or appliance in water or other liquid.
ADDITIONAL IMPOR T ANT SAFEGUARDS 1. All users of this appliance must read and understand this Use and Care Guide before operating or cleaning this appliance. 2. The cord to this appliance should be plugged into a 120V AC electrical outlet only . 3. Do not leave this appliance unattended during use.
Polarized Plug This appliance has a polarized plug (one blade is wider than the other). T o reduce the risk of electric shock, this plug is intended to fit into a polarized outlet only one way . If the plug does not fit fully in the outlet, reverse the plug.
Getting to Know Y our T oastmaster ® Mini Food Chopper Y our product may vary slightly from illustration. 4. 3. 1. 1. Lid Locking T ab 2. Bowl Lid T abs 3. Bowl T abs 4. Drive Shaft 5. Bowl Notches 6. Lid (P/N 71263) 7. Stainless Steel Chopping/ Mincing Blades (P/N 71264) 8.
Introduction The See-thru Bowl holds up to 1 1 ⁄ 2 cups of food. Do not over fill. Cut food into uniform 1 ⁄ 2 inch pieces before processing. Some foods may require processing in smaller quantities.
Helpful Hints Be careful not to over -process. Most foods require only 3-10 seconds. Process up to 1 1 ⁄ 2 cups of food at a time. If larger quantities are desired, process in several small batches. If food is not chopped into even-sized pieces, remove some of it from the See-thru Bowl and process smaller quantities at a time.
Cleaning Instructions CAUTION: Blades are sharp. Handle carefully . CAUTION: Never place base of appliance in water or other liquids. 1. Unplug and allow Blades to stop rotating before disassembling. 2. W ash all removable parts in warm soapy water; rinse and dry thoroughly .
LIMITED ONE-YEAR W ARRANTY Wa rranty Coverage: This product is warranted to be free from defects in materials or workman- ship for a period of one (1) year from the original purchase date. This product warranty is extended only to the original consumer purchaser of the product and is not transferable.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Toastmaster TMMC2 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Toastmaster TMMC2 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Toastmaster TMMC2 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Toastmaster TMMC2 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Toastmaster TMMC2 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Toastmaster TMMC2 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Toastmaster TMMC2 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Toastmaster TMMC2. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Toastmaster TMMC2 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.