Benutzeranleitung / Produktwartung ANRTM 150 des Produzenten Telex
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Operating Instructions Te l e x ® Echelon ANR TM 150 Headset.
Figure 1 Note: See page 7 for available replacement parts..
Page 1 General Description The Echelon ANR 150 is a medium-weight aircraft communications headset. It features electronic noise reduction circuitry for improved reduction of aircraft motor and wind noise. The Echelon ANR 150 also features extended response receivers for improved sound reproduction from the aircraft radio and entertainment system.
Microphone Bias V oltage Requirements The boom microphone requires a bias voltage of 8-16 VDC through 300 to 1000 ohms. If you are uncertain whether your avionics equipment meets this requirement, consult the avionics equipment manufacturer .
Page 3 Headset Operation 1. Connect the headset as shown in Figure 2. Set the MONO/STEREO headphone switch to match the type of sound system in your aircraft. 2. Rotate the entire boom overhead to wear the microphone on either the right or left side of the head.
Page 4 Figure 3. Headband Pressure Adjustment 7.V olume Adjustment Procedure The following procedure is recommended to assure that there will be sufficient radio volume in the event of a loss of power to the headset. a. T urn the headset power off. b.
Page 5 Specifications Receivers and Noise Reduction Circuits: Reciever T ype: Dynamic Frequency Response: 50 Hz - 1.5 kHz Sensitivity (Max. V olume): 95 ± 5 dB SPL (1 kHz, 1 mW input per earcup side) Impedance (Max. V olume): Stereo: 300 ohms per side, Monaural: 150 ohms Stereo /Mono: Switch in cord allows Stereo or Monaural headset operation.
Page 6 General: Cordage: Headset: Straight Y cord, 6 ft (1.8 m), Aircraft Power Module: Straight cord, 3ft (0.9 m) Headset Connections: Power: 3.5 mm 2 conductor right angle plug for connections to the battery module or aircraft power module. Microphone: 0.
Page 7 LIMITED W ARRANTY — V ALID ONL Y IN UNITED ST A TES AND CANADA TELEX Communications, Inc. (“T elex”) warrants to the user , who originally purchased the product delivered with this card, .
Page 8 CUSTOMER SER VICE For information or technical assistance, call or write to T elex at: Customer Service Department T elex Communications, Inc. 12000 Portland A ve. So. Burnsville, MN 55337 U.S.A. (952) 884-4051 When returning equipment for repair , please enclose an explanation of the problem.
Notes.
381 10-010 Rev B 4/02.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Telex ANRTM 150 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Telex ANRTM 150 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Telex ANRTM 150 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Telex ANRTM 150 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Telex ANRTM 150 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Telex ANRTM 150 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Telex ANRTM 150 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Telex ANRTM 150. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Telex ANRTM 150 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.