Benutzeranleitung / Produktwartung GX des Produzenten Slant/Fin
Zur Seite of 8
User’ s Infor mation Manual Galaxy GG, GX, GXH & GXHA Series, Sentry S/SX Series and Sentinel SE Series Gas Boiler s with Continuous Pilot W ARNING: If the inf ormation in this manual is not f ollo wed exactl y , a fire or explosion ma y result causing pr operty damage, personal injury or loss of life.
Y our gas boiler must be installed and ser viced by a qualified service agency or gas supplier . The lack of proper service can result in a dangerous condition. SENTR Y “S” SERIES HOT W A TER BOILER W ITH INTEGRAL DRAFT DIVER TER Location and identification of par ts See lighting instructions on pages 7-8.
Y our gas boiler must be installed and ser viced by a qualified service agency or gas supplier . The lack of proper service can result in a dangerous condition. See lighting instructions on pages 7-8. SENTINEL “SE” SERIES and SENTR Y “SX” SERIES HOT W A TER BOILER W ITH EXTERNAL DRAFT HOOD Location and identification of par ts Figure 9.
GALAXY GG/GX GXHA SERIES HOT W A TER AND STEAM BOILER L ocation and identification of par ts F igure 14. Figure 15. Figure 17. Name and Rating Plate Lighting Instructions (inside front p anel) Gas V a.
I nspection, cleaning, repair— Chimney , flue pipe and boiler Y our boiler and heating system will last an indefinitely long time at full efficiency , if it is inspected regular ly and is kept in good repair and adjustment. Y ou, the user , should make regular inspections , and repor t any prob- lems to your service agency .
(7) If equipped with vent damper , which can ONL Y be installed on boilers equipped with 24 v olt gas v alve: (a) Y our v ent damper m ust be OPEN when the boiler is operating (BURNERS ARE ON). Ask your installer or ser viceperson to show y ou the v ent damper posi- tion indicator , indicating the open and closed damper positions.
VENT D AMPERS A Slant/Fin vent damper is a v ailab le only as par t of a Slant/Fin gas boiler package equipped with a 24 v olt gas v alve . This v ent damper is design cer tified by A.G.A. f or use only on specific Slant/Fin Cor poration gas boiler m odels.
B. BEFORE OPERA TING smell all around the appli- ance area f or gas. Be sure to smell next to the floor because some gas is heavier than air and will settle on the floor . WHA T T O DO IF Y OU SMELL GAS • DO NOT try to light any appliance. • DO NOT touch an y electric switch; DO NOT use a ny phone in y our building.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Slant/Fin GX (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Slant/Fin GX noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Slant/Fin GX - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Slant/Fin GX reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Slant/Fin GX erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Slant/Fin GX besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Slant/Fin GX verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Slant/Fin GX. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Slant/Fin GX gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.