Benutzeranleitung / Produktwartung CS-PENT des Produzenten Raritan Computer
Zur Seite of 20
CS-PENT CompuSwitch ® PENT User Guide Release 1.0 Copyright © 2006 Raritan Computer, Inc. CSP-0A-E August 2006 P/N.
This page intentionally left blank..
Copyright and Tradem ark Information This document contains proprietary inform ation that is protected by copyright. All rights reserved. No part of this document may be phot ocopied, reproduced, or tr anslated into another language without express prior written consent of Raritan Computer, Inc.
Safety Guidelines To avoid potentially fatal shock hazard a nd possible damage to Raritan equipm ent: • Do not use a 2-wire power cord in any product configuration. • Test AC outlets at your computer and monitor for proper polarity and ground ing.
C ONTENTS i Content s Chapter 1: Introduction .................................................................. 1 Product Overview ........................................................................................................ 1 Product Photos .
ii F IGURES Figur es Figure 1 CS-PENT 2 Unit ............................................................................................................................. 1 Figure 2 CS-PENT 4 Unit ......................................................
C HAPTER 1: I NTRODUCTION 1 Chapter 1: Introduction Product Overview Congratulations on your purchase of Raritan’s CompuSwitch-PENT, which enables efficient control of multiple computers, any combination of PC/ATs, and PS/2s, from only one ke yboard, monitor, and mouse.
2 CS-PENT U SER G UIDE Product Features • Dedicated keyboard and mouse em ulators to ensure automatic booting and proper operatio n of each computer • VGA, SVGA, and XGA high resolution video supp.
C HAPTER 2: I NSTALLATION 3 Chapter 2: Installation Initial Configuration Begin by connecting one computer, and once proper operation is confirmed, proceed to connecting any additional computers. Important: Make certain all computers are powered OFF before starting installation.
4 CS-PENT U SER G UIDE 4. Power ON the connected computer. On the CS -PENT front panel, the light above the [ SKIP ] button will be ON, and the light above the conn ected channel button number will also be ON, indicating that CS-PENT is powered ON.
C HAPTER 3: O PERATIO N 5 Chapter 3: Operation Overview You can operate CS-PENT using the buttons on its front panel. The lights on the front panel of the unit indicate the status of operation. Note : Numbered channel buttons have two functions.W hen the Scan light is OFF, the buttons are used to select channels.
6 CS-PENT U SER G UIDE Front Panel Operation Select a Channel To select a specific computer for viewing and operation: 1. Be sure the light above the [ SCAN ] button is OFF (toggle on/off). 2. Press the button (1, 2, …8) corresponding to the desired channel.
A PPENDIX A: S PECI FICATIONS 7 Appendix A: Specifications Desktop Models CS-PENT 2 2-Channel Model 10.55”(W) x 7.87”(D) x 1.75”(H) 268mm(W) x 200mm(D) x 44mm(H) 3.6 lbs. (1.62kg) CS-PENT 4 4-Channel Model 10.55”(W) x 7.87”(D) x 1.75”(H) 268mm(W) x 200mm(D) x 44mm(H) 3.
8 CS-PENT U SER G UIDE Cables For each PS/2 Computer (VGA Video, PS/2 K/B, PS/2 Mouse) P ART N O . L ENGTH C ONNECTORS CCP20 2M/6.5ft DB25(M) to HD15(M), 2 x mini-DIN6(M) CCP40 4M/13ft DB25(M) to HD15.
A PPENDIX B: T ROUBLESHOOTING 9 Appendix B: Troubleshooting S YMPTOM P ROBABLE C AUSE S OLUTION Bad connection. Check cable connection. Computer not powered ON Power ON the computer. No front panel lights Notebook computer or Guardian device Use an external 6V 6V/1.
10 CS-PENT U SER G UIDE.
A PPENDIX C: C ABLE S UPPORT B RACKET K ITS 11 Appendix C: Cable Support Bracket Kits RCS24 to CS-PENT 2/CS-PENT 4 CS-PENT 2 or CS-PENT 4 Side Frame (RCS24) 2 pieces Round head screw, M3x8mm 4 pieces Cable Support Bracket 2 pieces Round head screw, M3x6mm 4 pieces Figure 12.
12 CS-PENT U SER G UIDE RCS8 to CS-PENT 8 CS-PENT 8 Side Frame (RCS8) 2 pieces Round head screw, M3x8mm 4 pieces Cable Support Bracket 2 pieces Round head screw, M3x6mm 4 pieces Figure 13.
.
World Headquarters Raritan Computer, Inc. 400 Cottontail Lane Somerset, NJ 08873 USA Tel. (732) 764-8886 Fax (732) 764-8887 Email: sales@raritan.com www.raritan.com Rari t an OEM Di visio n Peppercon USA, Inc. 111 E. Wacker Dr, Suite 2626 Chicago, IL 60601 Tel.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Raritan Computer CS-PENT (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Raritan Computer CS-PENT noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Raritan Computer CS-PENT - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Raritan Computer CS-PENT reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Raritan Computer CS-PENT erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Raritan Computer CS-PENT besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Raritan Computer CS-PENT verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Raritan Computer CS-PENT. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Raritan Computer CS-PENT gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.