Benutzeranleitung / Produktwartung Nseries des Produzenten Nokia
Zur Seite of 13
1© 2005 Nokia Nseries Mobile TV with DVB-H Markus Lindqvist Director, Server & Network Solutions Multimedia, Nokia.
2© 2005 Nokia Nseries On-demand video services • “specific content for me at request” Examples: •Video streaming services over cellular network •Download video service s over cellular netwo.
3© 2005 Nokia Nseries Mobile TV is poised to take off • TV is the world’s most popular home entertainment medium • Digital convergence means that mobile phones are – More than communication d.
4© 2005 Nokia Nseries Positive consumer response to Mobile TV • Recent Oxford pilot interim results show clear consumer demand for mobile TV -83% of triallists are satisfied with the end-to-end ser.
5© 2005 Nokia Nseries Mobile DTV Alliance Board Companies.
6© 2005 Nokia Nseries DVB-H Worldwide Mobile Broadcas t network Mobile Broadcas t network Mobile TV content Mobile TV content Mobile Terminal Mobile Terminal Cellular network Cellular network.
7© 2005 Nokia Nseries Service Discovery Scalability Open Standards Cell Handover Support Battery Life IP Connectivity/ Interactivity Multi- channel Capacity Reception/ Coverage Overview of DVB-H tech.
8© 2005 Nokia Nseries • Short time to market – Already established - pilots in US, Europe an d Asia/Pacific – Technology available from several sources • Great end-user experience – High qu.
9© 2005 Nokia Nseries 0 10 20 30 40 50 60 70 80 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Millions DV B - H T- DM B S- D M B IS D B - T A na l ogue DVB-H is the preferred technology Source: Informa.
10 © 2005 Nokia Nseries Nokia Mobile Broadcast Solution 2003 2004 2005 2006 Mobile TV Server Sol ution 2.1 • three pilots e-Commerce Mobile TV Servi c e Management Mobile TV Servi c e Manage ment Nokia 7700 e-Commer ce Mobile TV Servi c e Management Mobile TV Servi c e Manage ment Mobile TV Server Sol ution 2.
11 © 2005 Nokia Nseries TV goes Mobile with the Nokia N92 • Watch up to 4 hours TV • Large 2.8’’anti glare screen with 16 million colours • One Key TV access • 30 second replay, 30 minute.
12 © 2005 Nokia Nseries Summary • TV is going mobile, now • Commercial launches announced in Italy and Malaysia for 2006 • DVB-H preferred technology for Mobile TV • Mobile TV brings together media, broadcast, and mobile industries • Nokia N92 and Mobile Broadcast Solution 3.
13 © 2005 Nokia Nseries Thank You.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Nokia Nseries (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Nokia Nseries noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Nokia Nseries - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Nokia Nseries reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Nokia Nseries erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Nokia Nseries besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Nokia Nseries verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Nokia Nseries. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Nokia Nseries gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.