Benutzeranleitung / Produktwartung 3C16732 des Produzenten 3Com
Zur Seite of 8
1 W elcome to t he worl d of networki ng with 3Com ® . In the moder n business envir onment , communication and shar ing inf ormation i s c rucial. C omputer networks have pr oved to be one of the fas test modes of co mmunication but until recent ly only large businesse s could affor d the ne tworking advant age.
2 Net work ing T er minol ogy A Net work is a collec tion of workstations (for example, IBM-compat ible PCs) and ot her equipme nt (for example , printers), connect ed for t he purpose of exchangi ng information or shari ng resour ces. Networ ks var y in siz e, some are wi t hi n a s ingl e room, othe rs spa n co ntinen ts.
3 Ho w the Swit ch Ca n Be Used Switc hing When a network of r epeat er hubs is in oper ation, any informat ion that is sent by the worksta tions is pas sed ar ound the whole n e twork (r egar dless of the destinat ion of the information) which re sults in a lot of unneces s ary t raf f ic that can slow it down.
4 Using t he Rub ber Feet and St acking Clips The f our self -adhesive rubber feet pr event your swi tch fr om s l iding ar ound on your desk. Stick t he feet t o the m arked area s at eac h corner of the unders ide of your switch. The f our stac king cli ps are us e d for neat ly and secur e ly stacki ng y our Offi ce Connec t units t ogether .
5 CAUTIO N : The equipment c onnected to t he switc h must be set to operate in a uto- nego tiate or half duplex mode . Do not set to f ull dupl ex mode. F ull duplex c an only be ac hi eved through auto- negotia tion. Connecti ng w orkst ations and ot her e quipment to your sw itch i s easy .
6 L’ INFORMAT ION DE S ÉC URI TÉ I MPORTANT E W ICHTIGE S IC HERHE ITSHI NWEI SE I MPO RTA NT S AFETY I NFO RM A TIO N WARN IN G : Warnings contain directions tha t you must follow for your personal s afety .
7 P RO B L E M S OLVING The Of ficeConnect s w itch has been de signed to hel p you detec t and s olv e pos s ible pr oblems with y our network. These probl ems are ra rely s erious; the caus e is us ually a disconnected or damaged c able, or incor rect configura tion.
8 The duration of the warranty for th e OfficeConnect Switch 280 ( 3C1673 2) is lifetime, including the powe r a da pter . Advance hardware exchange is ava ilable during the first year from your date of purchase in accordance with 3Com’ s standard terms a nd conditions for such service.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts 3Com 3C16732 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie 3Com 3C16732 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für 3Com 3C16732 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von 3Com 3C16732 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über 3Com 3C16732 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon 3Com 3C16732 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von 3Com 3C16732 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit 3Com 3C16732. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei 3Com 3C16732 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.