Benutzeranleitung / Produktwartung SM6T2 ML-110857 des Produzenten Hobart
Zur Seite of 12
SM6T2 DISHW ASHER MODEL SM6T2 ML-110857 SM6T2 701 S. RIDGE AVENUE TROY, OHIO 45374-0001 937 332-3000 www.hobartcorp.com FORM 34047 Rev. A (July 2000).
– 2 – Installation, Operation, and Care of MODEL SM6T2 DISHW ASHER SA VE THESE INSTRUCTIONS GENERAL The SM6T2 dishwasher is an electrically controlled, semi-automatic, rack type dishwasher with telescoping hoods, designed for straight-through operation.
– 3 – INST ALLA TION Immediately after unpacking the dishwasher, check for possible shipping damage. If the machine is found to be damaged, save the packaging material and contact the carrier within 15 days of delivery. Prior to installation, test the electrical service to make sure it agrees with the specifications on the machine data plate.
– 4 –.
– 5 –.
– 6 –.
– 7 – OPERATION INTERLOCK The hoods are interlocked with the Control Handle (Fig. 1) which prevents operation of the automatic wash and rinse cycle with a hood open. Also, the hoods cannot be opened while the dishwasher is in an automatic wash and rinse cycle.
– 8 – AUTOMATIC DISHWASHING Pre-scrap dishes thoroughly to remove large food particles and debris. Never use steel wool on ware that is to be loaded into the dishwasher. Do not allow foreign objects to enter the dishwasher, especially metallic contaminants.
– 9 – CLEANING WARNING : DISCONNECT THE ELECTRICAL POWER SUPPLIES BEFORE CLEANING OR SERVICING THIS MACHINE. The machine must be thoroughly cleaned at the end of each working shift, or at least twice a day. Use only products formulated to be safe on stainless steel.
– 10 – DOs AND DON'Ts FOR YOUR NEW HOBART WAREWASHER DO assure proper water hardness. DO pre-scrap dishes thoroughly. DO use only detergents recommended by your chemical professional. DO at the end of the day, thoroughly cleanse the machine, rinse, and dry (leave hood open).
– 11 – TROUBLESHOOTING To avoid a service call, check symptoms and related possible causes. If machine still does not operate properly, contact Service. SYMPTOM POSSIBLE CAUSE No machine operation. 1. Blown fuse or tripped circuit breaker at power supply.
– 12 – SYMPTOM POSSIBLE CAUSE Inadequate rinse. 1. Dirty line strainer causing reduced water flow. Turn off water supply, remove strainer cap, withdraw and clean screen. Reassemble. 2. Low supply line pressure. 3. Excessive mineral deposits throughout wash and rinse system.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Hobart SM6T2 ML-110857 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Hobart SM6T2 ML-110857 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Hobart SM6T2 ML-110857 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Hobart SM6T2 ML-110857 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Hobart SM6T2 ML-110857 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Hobart SM6T2 ML-110857 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Hobart SM6T2 ML-110857 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Hobart SM6T2 ML-110857. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Hobart SM6T2 ML-110857 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.