Benutzeranleitung / Produktwartung 290 des Produzenten Henny Penny
Zur Seite of 10
Model 290 1-1. INTRODUCTION This section provides troubleshooting information in the form of an easy to read table. If a problem occurs during the first operation of a new fryer , recheck the installation per the Installation Section of this manual. Before troubleshooting, always recheck the operation pro- cedures per Section 3 of this manual.
Model 290 1-3. TROUBLESHOOTING T o isolate a malfunction, proceed as follows: 1. Clearly define the problem (or symptom) and when it occurs. 2. Locate the problem in the T roubleshooting table. 3. Review all possible causes. Then, one-at-a-time work through the list of corrections until the problem is solved.
Model 290 Problem Cause Correction COOKING SECTION Product color not correct: A. T oo dark • T emperature too high • Check temperature setting in the program mode; see Programming Section in Opera.
Model 290 Problem Cause Correction COOKING SECTION (Continued) D. Spotted • Improper separation of the • Load product into racks product product properly • Breading not uniform on • Sift bread.
Model 290 Problem Cause Correction COOKING SECTION (Continued) D. Rancid taste • Shortening too old • Replace shortening, and follow recommended care and use of shortening • Infrequent filtering.
Model 290 Problem Cause Correction POWER SECTION W ith switch in • Open circuit • Check to see that unit is POWER position, plugged in the fryer is com- • Check the breaker or fuse pletely inope.
Model 290 Problem Cause Correction HEA TING OF SHOR TENING SECTION (Continued) Heating of shortening • Low or improper voltage • Use a meter and check the too slow receptacle against data plate .
Model 290 Problem Cause Correction SHOR TENING FOAMING/DRAINING SECTION Foaming or boiling • W ater in shortening • At end of a Cook Cycle, over of shortening drain shortening and clean frypot; ad.
Model 290 1-4. ERROR CODES In the event of a control system failure, the digital display shows an error message. These messages are coded: “E04”, “E05”, “E06”, “E41”. A constant tone is heard when an error code is displayed, and to silence this tone, press any of the product buttons.
Model 290 1-4. ERROR CODES (Continued) CE Only - Along with the error codes fr om page 1-1 1, CE units have the following self-diagnostic error codes: DISPLA Y CAUSE PANEL BOARD CORRECTION “E10” H.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Henny Penny 290 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Henny Penny 290 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Henny Penny 290 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Henny Penny 290 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Henny Penny 290 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Henny Penny 290 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Henny Penny 290 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Henny Penny 290. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Henny Penny 290 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.