Benutzeranleitung / Produktwartung Sabre Trim des Produzenten Flymo
Zur Seite of 10
IMPOR T ANT INFORMA TION Read before use & retain for future reference For all customer enquiries or for replacement parts, contact:- ☎ ☎ 01325 300303 www .
Carton Contents IMPOR T ANT ! Please check the contents of the carton are correct BEFORE assembling your new product. IF ANY P AR TS ARE MISSING CONT ACT :- Husqvarna Outdoor Products Customer Service.
General 1. Never allow children or people unfamiliar with these instructions to use the product. Local regulations may restrict the age of the operator .
Assembly Instructions con’t Attatching the T rimmer Head to the Sabre Handle 1. Push the T rimmer Head onto the Sabre Handle until you hear a click. (E1) 2. Push the T rimmer Head further onto the Sabre Handle until it reaches the mark shown in Fig E2 .
Auto Line Feed System H line cutter How the automatic line feed works (H) 1. When initially switching on the trimmer , a small length of line is fed out. 2. A ‘clattering’ noise will be heard when the nylon line hits the line cutter . DO NOT BE ALARMED this is quite normal.
How to trim and edge • WARNING • The use of eye pr otection is recommended. Do not lean over the trimmer whilst trimming or edging, objects may be thrown by the cutting line. Do not allow cutting head to rest on the ground. Do not overload your trimmer .
Cutting Head T o r emove spool cap 1. Press and hold in the two cap release latches. (T). 2. Pull cap away from the spoolholder . (T). When r efitting the spool cap 1. Keep all areas of the cap and spoolholder clean. Failure to do so may prevent the cap being securely located in the spoolholder .
Maintenance X2 X1 • WARNING Cutting head continues to rotate after the trim- mer has been switched off. Keep fingers and hands clear of the line cutter on leading edge of guard. Caring for your product After you have finished using your product follow the pro- cedure below: 1.
Fault Finding Chart F AUL T CHECK ACTION Is the automatic line feed work- ing? Manually feed out line. SEE “MANUAL LINE FEED” Is the line fed out and visible? Has line been removed from cleat? Remove cap and spool, free line and re-fit spool and cap.
5107422-01 Husqvarna Outdoor Products Aycliffe Industrial Park NEWTON A YCLIFFE Co.Durham DL5 6UP ENGLAND T elephone - (00) 44 1325 300303 Fax - (00) 44 1325 310339 UK Customer Helpline - 01325 300303.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Flymo Sabre Trim (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Flymo Sabre Trim noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Flymo Sabre Trim - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Flymo Sabre Trim reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Flymo Sabre Trim erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Flymo Sabre Trim besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Flymo Sabre Trim verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Flymo Sabre Trim. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Flymo Sabre Trim gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.