Benutzeranleitung / Produktwartung TEMPORIS 22 des Produzenten Alcatel
Zur Seite of 8
TEMPORIS 12 / TEMPORIS 22 Tempori_22_uk.qxd 29/05/01 17:05 Page 1 - http://www. guardianalarms . net.
1. SETUP l Plug one end of the spiral cord into the handset plug (A), and the other end into the soc k et located on the left-hand side of the phone (B). l Plug the telephone cord into the soc k et (C) situated on the bac k of the set and plug the other end (D) into the telephone wall soc k et.
FUNCTION KEYS P eg f or wall mounting Stick the phone n umber label there Loudspeaker 10 memories Message waiting lamp Loudspeaker key * Loudspeaker and ringer * sound le vel adjustment Additional ser vices access ke y Memories and set programming key Redial/P ause Mute ke y * on TEMPORIS 22 only Tempori_22_uk.
3. GENERAL USE 3.1 LINE LAMP / MESSA GE W AITING LAMP This light flashes in rh ythm with the r inging when y ou receiv e a call. It lights up as soon as y ou tak e the line. If y ou are connected to a private ALCA TEL telephone system equipped with mail, the message waiting lamp inf or ms y ou of a message in your “ mail bo x ” .
4. USING THE MEMORIES NO TE: When progr amming y our TEMPORIS communicates with y ou using . 1 Beep : Whilst progr amming, each k e y pressed is v alidated by 1 . 2 Beeps : Indicate that your progr amming is correct. 3 Beeps : Something is wrong in your progr amming; Restar t from the beginning.
T o adjust the ringing: l Press the Progr amming k e y then k e y 1 (current melody is heard). l T o reduce or increase ringing volume , press or on TEMPORIS 22 or press or on TEMPORIS 12. l Pressing a k e y between 1 and 4 changes the melody . T o put ringer ON/OFF: l Press the Progr amming k e y then k e y 0 .
6.4 IF Y OU FORGO T THE P ASSWORD Access the progr amming mode again and then: l Press the Progr amming k e y f ollowed b y 0 . l Press the * key . l 2 beeps are generated. l Go on hook. 7. CONFIGURA TION FOR PR OFESSIONAL USE If y our TEMPORIS is connected directly to the public network, do not pa y attention to this chapter .
8. GU ARANTEE l This product is guaranteed according to the clauses off ered b y y our distributor . l T o get this guarantee y ou must use y our telephone according to the instructions of the user guide and y ou ha v e to keep the in voice or tic ket mentioning purchasing date and distributor name .
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Alcatel TEMPORIS 22 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Alcatel TEMPORIS 22 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Alcatel TEMPORIS 22 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Alcatel TEMPORIS 22 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Alcatel TEMPORIS 22 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Alcatel TEMPORIS 22 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Alcatel TEMPORIS 22 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Alcatel TEMPORIS 22. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Alcatel TEMPORIS 22 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.