Benutzeranleitung / Produktwartung Upright Freezer des Produzenten EdgeStar
Zur Seite of 8
1 Dear customer: Thank you for buying this upright freezer . T o ensure that you get the best results from your new freezer , please take tim e to read through the simple instructions in this booklet. Please maker sure that the packing material is disposed of in accordance with the current environmental requirem ents.
2 loaded than when empty . In order to prevent vibrat ion and noise, the freezer should be leveled by adju sting the front leveling legs. Please note that this appliance is designed for “free- standing” use only . Choose a well ventilated location with at least 2-3 inches of clearance around the appliance.
3 counter -clockwise corresponds to warmer temperatures; turning the knob clockwise corresponds to colder temperatures. Lock This freezer ships with a lock and two keys.
4 door closed as much as possible and avoid ope ning the door unless necessa ry to minimize frost build-up. Cleaning your fr eezer Before you start to clean your freezer , remove the electrical plug from the power supply . Y ou may want to defrost the freezer at this time.
5 The fr eezer does not cool sufficie ntly - If the door has been opened too of ten, or it has been left open for a while it will take tim e for the freezer to reach its set temperature. - Check that the airflow from the rear of the freezer has not been reduc ed or obstructed due to insuf ficient clearance.
6 WHA T IS COVERED: This warranty applies to the original purchaser on ly , and only covers defects in w orkmanship exper ienced duri ng operation of the product under norm al service, maintenance, and usa ge conditions. This w arranty applies to the purc hase and use of this product in residen tial settin gs within th e United S tates of Am erica.
7 commercial setti ngs. DESCRIPTION OF W ARRANTY SER VICE: All defective product com ponents covered by this warranty will be repaired or rep laced, at EdgeS tar ’ s option, free of char ge on a mail-in basis to EdgeS tar ’ s authorized repair facility during the first 90 days from the date of origina l purchase.
8 EdgeS tar is not responsible for dam age resulting from shipper mishandling or improper p ackaging. Do not return defective product to the pla c e of purchase. THIS W ARRANTY IS IN LIEU OF AN Y OTHER W ARRANTY , EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING WITHOUT LIMIT A TION, ANY W ARRANTY OF MERCHANT ABILITY OR FITNESS FOR A P AR TICULAR PURPOSE.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts EdgeStar Upright Freezer (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie EdgeStar Upright Freezer noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für EdgeStar Upright Freezer - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von EdgeStar Upright Freezer reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über EdgeStar Upright Freezer erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon EdgeStar Upright Freezer besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von EdgeStar Upright Freezer verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit EdgeStar Upright Freezer. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei EdgeStar Upright Freezer gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.