Benutzeranleitung / Produktwartung HS-DTGL/R5 des Produzenten Buffalo
Zur Seite of 9
Package Contents: Main Unit (TeraStation) Ethernet Cable Power Cable TeraNavigator Installation CD Quick Setup Guide (this manual) Warranty Card w w w .
2 Step 1: Connect your Cables Plug TeraStation’s power cord and Ethernet cable into the back of the TeraStation. Then, connect the power plug to a power outlet. Make sure that the power switch on the rear of the TeraStation is in the ON position, with the “I” symbol pressed down.
3 Check the LINK/ACT LED on the front of the TeraStation. If it’s lit, then your TeraStation is connected to your network. Please turn to page 4 to continue setup. If the LINK/ACT LED on the front of TeraStation is not lit, your TeraStation is not properly connected to your network.
4 Insert the TeraNavigator CD into a PC’s CD-ROM drive. If Setup doesn’t launch automatically, you can launch it manually by clicking Start , then Run... . When the Run dialog opens, type d:setup.exe (where “d” is the drive letter of the CD-ROM drive).
5 This login prompt will appear. The user name is admin . The password is password , until you change it. Press OK when nished. You’re now logged in. Bookmark this page in your browser for easy future access. For detailed explanations of each menu and setting, refer to your TeraStation manual, available on your TeraNavigator CD.
6 To access your TeraStation’s data, it’s convenient to have the TeraStation’s share (a folder you can store data in) mapped to a drive letter. Begin by clicking Start and then Run.
7 Congratulations! Your TeraStation is set up. Please see the TeraStation User Manual for more help and conguration options. Note on RAID arrays: TeraStation uses RAID (“Redundant Array of Independent Disks”) technology to control the four hard drives in your TeraStation.
8 T ec hn ic a l Suppo r t Buffalo Technology offers free technical support (24/7 Phone Support in North America, Email Support in Europe). Please see the back page of this quick start guide for the contact information. Please also visit the web site at http://www.
USA/Canada T echnical Support is available 24 hours a day , 7 days a week T oll-Free: 866-752-6210 email: info@buffalotech.com Europe T echnical Support is available between 9am-6pm (Monday-Thursday) (GMT) and 9am-4:30pm on Fridays. email: helpdesk@buffalo-technology .
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Buffalo HS-DTGL/R5 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Buffalo HS-DTGL/R5 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Buffalo HS-DTGL/R5 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Buffalo HS-DTGL/R5 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Buffalo HS-DTGL/R5 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Buffalo HS-DTGL/R5 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Buffalo HS-DTGL/R5 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Buffalo HS-DTGL/R5. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Buffalo HS-DTGL/R5 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.