Benutzeranleitung / Produktwartung ZPS1002 des Produzenten Zonet
Zur Seite of 11
.
1 Before yo u st art, you sho uld prep are the fo llowing items: One Windows-based PC with print server setu p CD One printer One printer cable One HUB Wired Net work with Print Se rver: Printer Print Server Computer Computer Computer HUB Hardware Inst al lation: 1.
2 3. Choose Setup Wizard to install the print server and configure the connected printer ..
3 4. Click Next , the wizard will automatically discover the print server . 5. From the Select A Print Server screen, select the print server that you want to configure and click Next .
4 6. On the Change Settings screen, sele ct No or Y es : Click No if you want the print server to keep using the default IP add ress a nd keep the default settings, and then click Nex t . IP address: 192.168.0.10 Subnet Mask: 255.255.255.0 Click Y es if you want change IP address to the print server , and then click Next .
5 8. Click Add New Printer to launch Windows A dd Printer Wizard ..
6 9. Click Next and select Local Printer , make sure the A utomatic all y detect and inst a ll my Plug and Play printer check bo x is NOT checked. Then click Next . 10. Make sure the Use the follo wing port radio-button is clicked and select LPT1: (Recommended Printer Port) from t he pull-down list.
7 11. Select Manufacturer and Printer from the lists of printer ’s driver . Then click Nex t . 12. If you a lready have th e printer ’s driver installed, you will b e a sked whether to keep it or to rep lace it. Click Next . Supply a name fo r the printer a nd choose whether you want to make it your default printe r .
8 13. Then, choose whether you want to share the print er with other network users, print a test page (please select No .), etc. Select the appropriate radio-button and click Next and Finish . 14. In the setup wizard, f inish the installation b y h ighlighting th e installed printer in the Select a Printer list and click Next -> Finish .
9 16. Right-click, s elect Properties -> Ports an d v erify that t h e print server ’s po rt appears. 17. Go to General ; click Print T est Page to verify the configuration.
10 18. Done. Note: If y ou w ish to install more print servers, st a rt setup wiz ard from your W indow s S tart menu: st ar t -> All Programs -> Network Print Server -> PSWzard and repeat the installation procedure. All contents are subject to change without prior notice.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Zonet ZPS1002 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Zonet ZPS1002 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Zonet ZPS1002 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Zonet ZPS1002 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Zonet ZPS1002 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Zonet ZPS1002 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Zonet ZPS1002 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Zonet ZPS1002. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Zonet ZPS1002 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.