Benutzeranleitung / Produktwartung TCM12W des Produzenten Toastmaster
Zur Seite of 9
READ AND SAVE THESE INSTRUCTIONS W ARNING: A risk of fire and electrical shock exists in all electrical appliances and may cause personal injury or death.
IMPORT ANT SAFEGUARDS W hen us ing ele ctric al ap plia nces , ba sic s afety preca ut ion s shou ld al ways b e f ollo wed to reduce the risk of fire, electric shock and injury to persons, including the following: • Read all instructions before using appliance.
• W ARNING–To reduce the risk of fire or electric shock, do not remove bottom cover. No user serviceable parts inside. Repair should be done by authorized service personnel only .
4 BEFORE YOU USE YOUR COFFEEMAKER Before preparing coffee in your new coffeemaker, thoroughly clean the carafe, carafe lid and removable filter basket in hot, sudsy water. Rinse and dr y . Replace disassembled parts. Clean the inside of the coffeemaker by brewing two full carafes of tap water (see “Brewing Instructions” below.
5 10. Switch coffeemaker to off when carafe is empty or when unit not in use. (Models TCM12AW and TCM12DW have automatic shut-off and will automatically shut off after two hours from start of brew cycle. Model TCM12DW will automatically shut off only in AUTO MODE.
time is pre-programmed and the coffeemaker is in timer mode. If you prefer to manually shut off your coffeemaker you may do so by pushing the “Power” button when unit is not in use. Model TCM12AW automatically shuts off two hours after it is turned on.
CARE AND CLEANING Always make sure coffeemaker is unplugged and warming plate is cool before attempting to clean. After daily use, the filter basket and carafe should be washed in hot, sudsy water. Wipe exterior with a damp cloth to r emove superficial stains.
I f a n aut ho riz ed servic e ce nte r is not av ai la ble lo call y , yo ur a pp lia nc e ma y be r e t u r ne d po st age pre pai d to ou r Nat ion al Se r vi ce Ce nte r at th e ad dre ss s h ow n on th e bac k of th i s b ook. P r o du ct s mu st be a de qu at el y p ro te ct ed t o a vo i d sh i pp i ng d a m ag e.
EVERYBODY EATS. It’s a fact of life. But sometimes preparing meals can become a chore. That’s why TOASTMASTER has been invited into millions of kitchens just like yours so we can HELP YOU MASTER your mixing, baking, grilling, toasting, brewing, heating and serving tasks WITH EASE AND STYLE.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Toastmaster TCM12W (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Toastmaster TCM12W noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Toastmaster TCM12W - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Toastmaster TCM12W reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Toastmaster TCM12W erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Toastmaster TCM12W besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Toastmaster TCM12W verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Toastmaster TCM12W. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Toastmaster TCM12W gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.