Benutzeranleitung / Produktwartung IQ 10/15 des Produzenten Tannoy
Zur Seite of 12
iQ SERIES PERFORMANCE DATA AND HARDWARE INFO iQ 10/15.
NOTES: Arra y i ng Comb filtering is a phenomenon, which ca nnot be cured by eq ualisation. Small alterations to loudspeaker positions can have the effect of minimising pro blematic combing frequencie s. Arrays should be constructed so that the individual cove rage patterns of each loudspeaker co mbin e with minimal overlap.
Dimensi o ns 1116.0 680.0 540.0 7.
SECUR ET – VEB Eyebolt ! The Tannoy iQ 10/15 loudspeaker can be flown with high quality VEB M10 eyebolts with collar to BS4278:1984. The loudspeakers a re e qu ipped with internal steel braces, which also do uble a s the flying points, and accept VEB M10 eyebolts.
SINGLE iQ SUSPENSION TRUSS (By ATM ™ ) The iQ suspension truss is an economic al solutio n to suspending a single p urpose loudspeaker array from two or thre e fixed stru ctural attachment points. The iQ Suspen sion Truss is designed to hol d the loudspeakers at the optimum spl ay angle to optimize cluster performance.
Typical Suspension Truss applications – 2 x iQ 10/15 2 x iQ 10C & 2 x iQ 10/15.
Performa n ce Data FREQUENCY RESPONSE Anechoic System Frequency Response, 1 watt (MF/HF) @ 1 metre on axis INPUT IMPEDANCE Impedance (Passive MF/HF only).
High Frequency (Tri-amp option) Anechoic Frequency Response, 1 watt (HF) @ 1 metre on axis Impedance (HF only).
Mid Frequency (Tri-amp option) A comprehensive range of measurem ents including off axis frequenc y response curves, octave & third octave polar diagrams (singl e & two cabinet arrays) and beam width plots as well as Ease ™ data can be downloaded from http:// www .
Techni c a l Specific a tions Frequency Response (1) +/- 3dB 49Hz - 19kHz -10dB Point 43Hz Nominal Dispersion 60 o x 40 o (H x V) Driver Compliment MF/HF – 1 x 250mm (10”) P owerDual™ LF - 1 x 3.
iQ 10/15 Se r v ice Parts and Ac c ess or i es Part Number Description 7900 0607 Driver Kit Type 2519 (MF) 7900 0609 Recone Kit Type 2519 (MF) 7900 0608 Driver Kit Type 0278 (HF) 7900 0610 Diaphragm T.
Decla r at i on of C o nfo r mi t y The following apparatus is/are manufa ctured in the United Kingdo m by Tannoy Ltd of Rosehall Industria l estate, Coatbridge, Scotland, ML5 4TF and conform(s) to the protection requireme nts of the European Electromagnetic Comp atibility Standards and Directives relevant to Domestic Electrical Equipment.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Tannoy IQ 10/15 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Tannoy IQ 10/15 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Tannoy IQ 10/15 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Tannoy IQ 10/15 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Tannoy IQ 10/15 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Tannoy IQ 10/15 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Tannoy IQ 10/15 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Tannoy IQ 10/15. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Tannoy IQ 10/15 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.