Benutzeranleitung / Produktwartung SF-520MA des Produzenten Schumacher
Zur Seite of 8
1 1. Before you use your battery charger , be sure to read all instructions and cautions printed on: • Battery Charger • Battery • V ehicle or unit using battery 2. Use battery charger on LEAD ACID type rechargeable batteries only , such as used in autos, trucks, tractors, airplanes, vans, RV's, trolling motors, etc.
2 1. Make sure you have a 6 or 12 volt lead-acid battery . Check car owner manual to make sure. 2. Clean battery terminals. T ake care to keep corrosion from coming in contact with your eyes. 3. If required, add distilled water in each cell until battery acid reaches levels specified by battery manufacturer .
3 12 VOL T 2 AMP 12 VOL T 15 AM P OFF 6 VOL T 125 VOL T ENGINE ST ART 6 VOL T 15 AM P MANUAL 12 VOL T 125 AM P ENGINE ST ART OFF: This position disconnect s AC power supplied by your out- let from the rest of the charger .
4 OPERA TION – Model SF-1275-A T wo switches permit Battery T ype and Charge Rate selection. Switch #1 permits selection of either Conventional or Mainte- nance Free and Deep Cycle batteries. If you are not sure of your battery type, use the (Regular) Conventional Setting.
5 FIGURE 7 CONNECTION TO NEGA TIVE GROUNDED BA TTERY POWER ON FULL CHARGE CHARGE % 100 75 50 25 0 APPROACHES FULL CHARGE Charge current to the battery is typically 5 amps. The needle points toward the 100% mark. FULL Y DISCHARGED BA TTER Y Initial charge current to the battery is typically 10 amps.
6 1. These battery chargers are equipped with a self-resetting circuit breaker . This device protects the charger from temporary overloads. In the event of an overload, the circuit breaker will trip open, and after a short cooling off period will reset automatically .
7 S tore battery charger in a dry area. The approximate required time to bring a battery to full charge state depends upon the number of ampere-hours (AH) depleted from the battery . AH’s are determined by multiplying the num- ber of hours by the number of AMPS supplied to a load.
8 The battery charger is designed to work automatically . However , If a problem does occur , check the following: PROBLEM POSSIBLE CAUSE SOLUTION No meter reading. Connections are reversed. With charger unplugged, reverse clips and reconnect (rock back and forth to bite in).
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Schumacher SF-520MA (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Schumacher SF-520MA noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Schumacher SF-520MA - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Schumacher SF-520MA reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Schumacher SF-520MA erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Schumacher SF-520MA besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Schumacher SF-520MA verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Schumacher SF-520MA. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Schumacher SF-520MA gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.