Benutzeranleitung / Produktwartung BH-209 des Produzenten Nokia
Zur Seite of 9
Nokia Bluetooth Headset BH-209 9204656/1 7 8 9 11 1 2 3 4 5 6 10.
ENGLISH DECLARATION OF CONFORMITY Hereby , NOKIA CORPORATION declares that this HS-97W product is in compliance with the essential requirem ents and other relevant provisions of Directive 1999/5/EC. A copy of the Declaration of Conformity can be found at http://www.
ENGLISH countries. Diversion contrary to law is prohibited. Introduction The Nokia Bluetooth Headset BH-209 allows you to make and receive calls while on the move. You can use the headset with compatible mobile devices that support Bluetooth wireless technology .
ENGLISH Get started The headset contains the following parts shown on the title page: green indicator light (1), multifunction key (2), charger conne ctor (3), earloop (4) , earpiece (5), and microphone (6). Before using the headset, you must charge the battery and pair the headset with a compatible mobile device.
ENGLISH If charging does not start, disconnect the charger , plug it in again, and retry . Charging the battery fully may t ake up to 2h o u r s . 3. When the battery is fully charged, the ind icato r light tu rns of f. Disconnect the charger from the headset and the wall outlet.
ENGLISH separately after pairing. Y ou only need to pair the headset with your phone once. If the pairing is successful, the headset appears in the phone menu where you can view the currently paired Bluetooth devices. When the indicator light flashes twice every 5 seconds, the headset is connected to the mobile device and ready for use.
ENGLISH To answer or end a call, press the multifunction key . To reject the call, press and hold the multifunction key for about 3 seconds. To adjust the volume, use the volume keys on your mobile device. To switch the call bet ween the headset and a compatible device, press and hold the multifunction key for about 2 seconds.
ENGLISH Do not dispose of batteries in a fire as they may explode. Batteries may also explode if damaged. Care and maintenance Y our device is a product of superior design and craftsmanship and should be treated with care. The following suggestions will help you protect your warranty coverage.
ENGLISH All of the above suggestions apply equally to your device, battery , charger, or any enhancement. If any device is not working properly , take it to the nearest authorized service facility for service.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Nokia BH-209 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Nokia BH-209 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Nokia BH-209 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Nokia BH-209 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Nokia BH-209 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Nokia BH-209 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Nokia BH-209 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Nokia BH-209. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Nokia BH-209 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.