Benutzeranleitung / Produktwartung MVP130-BG des Produzenten Multitech
Zur Seite of 12
Vo i c e / Fax over I P N et w or ks Configuration Guide for Voice/IP Gateways Bogen PCM Zone Paging MultiVOIP M odels: MVP130-BG, MVP210-BG , MVP410-B G, MVP810-B G.
2 Configuration Guide Doc # Boge n03 MultiVO IP Mod els MV P13 0 -BG , MV P21 0- BG, MV P4 10-BG , MV P8 10- BG This publicat ion may not b e reproduc ed, in whole o r in part , without prio r expressed written pe rmissio n from Multi-Tech Syst ems, Inc.
3 Bogen paging examp le using FXS Pass Thr ough feature. The example below shows a Bogen PCM/ZPM Zone Paging unit at the Corporate site connected through MultiVOIP s to ampli fiers and speak ers at each o f two branch sites. Users at the co rporate site can page users at the Branch A an d/or Bran ch B sites .
4 1. Preliminary planning: Determine the number of M ultiVOIP gateways to be used for the paging network. Assign a unique IP add r ess and identifying number to each MultiVOIP.
5 Branch A Branch B.
6 3. In the C onfiguration/Interface screen, Select each voice channel used for pag ing from the Select Chann el drop-dow n lis t and confi gure th at channel s o FXS Loop S tart and Pass Throug h are enabled.
7 4. Go to th e Phone Book / Ph one Book Modi fy / Out bound Phon e Book / List Entrie s screen..
8 5. Click th e Add but ton to add a ph one book en try. In the Destination Pa t t ern field, enter the identifying number for one of the remote MultiVOIP u nits. E nter the IP address of the remote MultiVOIP unit i n the IP Address field. Leave the other f ields set at their defaults.
9 6. Clic k Ok when finished with this entry. Click the Add button as needed to create enties for oth er remote MultiVOIP units. In our example, the Co r p orate MultiVOIP would have two entries like .
10 7. In the conf iguration / Voice/Fax screen, select one of the channels to be u sed for paging an d click the Auto Call Enable chec kbox to enable the auto call feature. In the Phone Number field, enter x:y w he re x equals the remote MultiVOIP identifying number and y equals the re mote MultiV OI P Voice Channel number.
11 Corporate Channel 2 Branch A Chan nel 1.
12 Branch B Chan nel 1 8. Select Save Setup / Save and Rebo o t to save the configuration to the MultiVOIP. 9. Assuming a Bogen PCMZPM is located at Corporate, connect a RJ11 ph one cord t o channel 1 FXS/FXO jack on the Corporate Mu ltiVOIP. Connect the tw o wires on the other end of the phone cord to th e Zone A + and – leads on th e PCMZPM.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Multitech MVP130-BG (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Multitech MVP130-BG noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Multitech MVP130-BG - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Multitech MVP130-BG reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Multitech MVP130-BG erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Multitech MVP130-BG besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Multitech MVP130-BG verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Multitech MVP130-BG. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Multitech MVP130-BG gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.