Benutzeranleitung / Produktwartung MD-21 des Produzenten Maytag
Zur Seite of 9
MD-21 Maytag Clothes Dr yer Congratulations on your purchase of a Maytag dryer! Y our satisfaction is very important to us. Read this manual for best results. It contains instructions to acquaint you with pr oper operating instructions and maintenance.
• Do not store or use gasoline or other flammable v apors and liquids in the vicinity of this or any other appliance. WHA T T O DO IF Y OU SMELL GAS • Do not try to light any appliance. • Do not touch an y electrical switc h. •D o not use any phone in y our building.
W ARNING – Hazards or unsafe practices which COULD r esult in sever e personal injury or death. CAUTION – Hazards or unsafe practices which COULD r esult in minor personal injury .
3 Contr ols at a Glance Step 1 Select T emperature To select the temperatur e, turn the temperature contr ol to Regular , Medium (Select Models), Low or Air Fluff. For sturdy cottons or those labeled “T umble Dry .” For permanent press, synthetics, lightweight cottons or items labeled “T umble Dry Medium.
4 Special Options Damp Dry is located on the T ime Dry Air Fluff sec- tion of the dial. It is designed to partially dry items and can be used with any temperature selection. Damp Dry will provide 20 minutes of tumbling time, followed by 5 minutes of cool-down tum- bling.
5 Clean the Lint Filter • After each load. • T o shorten drying time. • T o operate more energy ef ficiently . Operating Tips Load the Dr yer Pr operly • Place only one washload in the dryer at a time. •M ixed loads of heavy and lightweight clothes will dry differ ently .
Do Read the installation instructions and the user’ s guide . W ARNING — Plastic or nonmetal flexible duct presents a potential fire hazar d. 6 Dr yer Exhaust Tips Do Let your dryer exhaust the air easily . Do Use 4 inch diameter rigid metal duct.
Befor e Y ou Call For further assistance contact Maytag Appliances Sales Company , Maytag Customer Assistance: U.S. 1-800-688-9900 or Canada 1-800-688-2002 U.S. customers using TTY for deaf, hearing impaired or speech impair ed, call 1-800-688-2080. 7 Check the following if your clothes dr yer .
Maytag Clothes Dr yer W arranty TO OBT AIN W ARRANTY SER VICE To locate an authorized service company in your ar ea contact the Maytag dealer from whom your appliance was pur- chased; or call Maytag Appliances Sales Company , Maytag Customer Assistance.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Maytag MD-21 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Maytag MD-21 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Maytag MD-21 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Maytag MD-21 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Maytag MD-21 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Maytag MD-21 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Maytag MD-21 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Maytag MD-21. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Maytag MD-21 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.