Benutzeranleitung / Produktwartung Venture IP des Produzenten Aastra
Zur Seite of 10
V entur eIP Email Notification of V oicemail Guide VentureIP Load Version 2.15.0 II.
TABLE OF CONTENTS INTRODUC TION ........................................................................................................................................................ 2 SMTP ...........................................................
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Introduction When activated, the Em ail Notification of Voicemail feature sen ds an email to alert you whenever a new voicem ail is received. The email cont ains call header informati on, including caller name, caller number, the time and l ength of call.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l SMTP TCP Port Assignment The port used by SMTP (d efault is port 25) in the premium option of voicemail notification through email is config urable. To configure the port used by SMTP 1. In System Options, navigate to Network O ptions and press Sel ect .
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Once you are Log ged in, navigate to the SMTP page, which is shown below. • SMTP Status ─ indicat es whether message forwa rding to the SMTP Server is .
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Edit SMTP Settings To edit SMTP settings 1. Click Change Detail s . The SMTP Server page appears. 2. Enter the information a s follows: • Enable SMTP ─ toggles whether SM TP is enabled. • Server Address ─ the IP address of your SMTP server.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Configure Email Notifi cation of V oicemail To configure your email notificati on of voicemail you also have to identify your Email address, either using the User Options on your phone/per exte nsions or the Web User Tool.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Web User Tool Logging in To log in 1. Enter the IP Addres s of your phone in a web browser. (You ca n find your phone’s IP Address by pressi ng the # key.) 2. Click on User Options. The login scre en appears.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Once you are Log ged in, navigate to the Voice Mail pa ge, which is shown below. SMTP Screen • To Address: Is the email address wh ere you want to send t.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Edit SMTP To edit SMTP – 1. Click Change . The Edit SMTP page a ppears. 2. Enter the information a s follows: • To Address: ─ Personal email a ddress or other (na me@abc.ca) • From Address: ─ Dummy ad dress or o ther (ventur e@abc.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Aastra Venture IP (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Aastra Venture IP noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Aastra Venture IP - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Aastra Venture IP reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Aastra Venture IP erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Aastra Venture IP besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Aastra Venture IP verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Aastra Venture IP. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Aastra Venture IP gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.