Benutzeranleitung / Produktwartung 3.1 des Produzenten IBM
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IBM CICS T ransa ction Server f or z / OS, V ersi on 3. 1 Deliver s CICS integration to enable reuse of CICS applications wi thin broader , on demand sce narios, through standard APIs and pro toco.
2 3 with a range of extensions and new capabilities, this suppor t now enables CIC S business logic to be exposed as Web service s, as par t of a ser vice - oriented archit ecture (S OA). T hese extensions include suppor t for WS - S ecurit y to help protect SOAP messages.
2 3 names ca n be provided at the same Internet Prot ocol (IP) address, which you can manage using CI CS system com mands. St atic responses can be provided for HT T P requests, forme d from a do cument template or hierarch i- cal file system (H F S) file.
4 5 Enha nc ed i nte rpr ogram d ata trans fer If you want to ex change more than 32K B of data bet ween programs, CIC S T ransactio n Ser ver now includes a new application programming interface (API ) , which introduces container s and channels . C ontainers are named blocks of data for passing information bet ween programs.
4 5 Cod e -p ag e c onv ersio n e nh an ce men ts The fu nction to convert da ta bet ween EBC DIC or ASCII and Unicod e, in either direction, is now added to the existing CICS T ransaction Ser ver AS CIII and EBC DIC co de -page conversions. This suppo rt uses IBM z / OS ® co nversion ser vices.
6 7 Enha nc ed C / C + + s upp ort With this release, CIC S T ransaction Ser ver introduces new suppor t for C / C++, which brings the perfor mance of these applications to a level comparable with that o btained with CO BO L, PL / I or As sembler applications.
6 7 With the se enhance ments to the WUI, t ogether with job- step access to bat ch repositories enhance ments, you can co nfigure CICS Plex System Manager with out having to activa te the CIC S Application S er ver (CA S) o r TSO components.
8 9 Pr o v idi ng a c omm on f r am ew or k In CIC S T r ansaction S er ver , Version 3. 1 , the IB M CIC S T r ansaction S er ver information center is released as a plug- in, powered b y Eclipse technology .
8 9 IB M CI C S Tra n sa c ti on S er ver, Ver sion 3. 1 a t a gl an ce Ha r d wa r e re qui r em en t s • Pr ocess or: One that suppo r ts th e prerequisite operating system and has s uf ficient processo r sto rage to me et th e requireme nts of the operating system, CIC S Tr ansact ion Ser ver , V ersi on 3 .
1 0 IB M CI C S Tra n sa c ti on S er ver, Ver sion 3. 1 a t a gl an ce ( c on t in ue d ) So f tw a r e r e q uir e me n t s (c on t in ue d ) Oth er supp ort ed softw are • IB M CI C S Uni versal Client, Version 5.0 or lat er • IB M CI C S T ransactio n Gateway , Version 5 .
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Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts IBM 3.1 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie IBM 3.1 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für IBM 3.1 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von IBM 3.1 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über IBM 3.1 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon IBM 3.1 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von IBM 3.1 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit IBM 3.1. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei IBM 3.1 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.