Benutzeranleitung / Produktwartung 137, 142 des Produzenten Husqvarna
Zur Seite of 16
Instructio n Manual Manuel d’ins truct ions Be triebs anwe isung Manual de inst rucc iones English Please read t hese instr uctions car efull y make sure you understand t hem befor e using thi s unit .
2 ID ENTI FIC A TIO N (WHA T IS WH A T?) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17 18 19 20 21 22 23 25 24 1. Cy linder Cover 2. Front Handle 3. Front Handguar d 4. Starter C over 5. Chain Oil T ank 6. Starter H andle 7. Carburator Adjusting Sc rew 8. Chok e Control 9.
3 SAFET Y R ULE S WAR N I N G : Alway s dis connec t spar k plug wire and plac e wir e where it can- not contac t s park plug t o pr event ac cidental star ting when s etting up, trans port ing, ad- justing or making r epairs ex c ept car buretor adjustment s.
4 S Mix and pour fuel in an outdoor ar ea on bare ground; s tore fuel in a c ool, dry, well ventilated plac e; and use an approv ed, marked c ontainer f or all fuel purposes . Wipe up all fuel s pills bef ore s tarting s aw . S Move at leas t 10 feet ( 3 meters ) from fuel- ing site bef ore s tarting engine.
5 Thumb on unders ide of handlebar Elbow lock ed S Keep a good, firm gr ip on the s aw w ith both hands w hen t he engine is running and don’t let go. A firm grip will help y ou reduc e kic kbac k and maintain cont rol of the s aw. Keep the finger s of y our left hand encir- cling and y our left thumb under the fr ont handlebar .
6 SAFETY NOTI CE: Ex posur e t o vibr ations through prolonged u se of gas oline pow ered hand tools c ould c aus e blood ves s el or ner ve damage in the f ingers , hands , and joints of people pron e to c irc ulation disor ders or abnormal s wellin gs.
7 Place chain onto the sprocket 8. Fit bottom of drive link s betw een the teeth in the spr ock et in t he nose of the guide bar . 9. Fit c hain driv e links in bar gr oove. 10. Pull the bar forw ard until the c hain is snug in the guide bar groove. Ens ure all driv e links are in t he bar groov e.
8 seas on. N ever use engine or carbur etor clean er produc ts in the fu el tank or permanent damage may oc cur. BAR AND CHAIN LUBRICA TION The bar and c hain require c ontinuous lubri- cation. Lubr ication is prov ided by the auto- matic oiler system when t he oi l t an k is kep t filled.
9 CHAIN BRAKE WAR N I N G : If the brak e band is worn too thin it may break w hen the chain brak e is trigger ed. With a brok en brak e band, the chain br ake w ill not s top the c hain. The chain br ake s hould be r eplaced by an autho- riz ed ser vic e dealer if any part i s wor n to less than 0,5 mm thick.
10 Natural c onditions that c an caus e a tree to fall in a partic ular dir ect ion include: S The wind direc tion and s peed. S The lean of the t ree. The lean of a tr ee might not be apparent due to unev en or sloping terr ain. U s e a plumb or level to de- termine the direc tion of tree lean.
11 TYPES OF CU TTING U SED FOR BUCKING WAR N I N G : If s aw bec omes pinc hed or hung in a log, don’t tr y to fo rce it out. Y ou can lose c ontr ol of the s aw res ulting in injury and/or damage to the s aw . Stop the s aw, drive a wedge of plas tic or w ood into the c ut until the saw c an be removed easily .
12 S Watch out for s pringpoles . Us e extr eme caution w hen cutting s mall siz e limbs. Slender material may catc h the saw c hain and be whipped toward y ou or pull you off balance. S Be aler t for spr ingback . Watch out for branc hes that are bent or under press ure.
13 S Chain moves at idle. See I DLE SPEED - - T adjusting pr ocedure. S Saw w ill not idle. See ID LE SPEED - - T ad- justing pr ocedure. Idle S pe e d - - T Allow engine to idle. If the chain mov es , idle is too fas t. If the engine s talls, idle is t oo slow.
14 TROUBLE CAUSE REMEDY Engine will not star t or w ill run only a few sec onds after star ting. 1. Ignition s witc h off. 2. Engine flooded. 3. Fuel tank empty. 4. Spark plug not fir ing. 5. Fuel not reac hing car buretor . 1. Mov e ignition s witc h to O N.
15 DECLAR A T ION OF CONFOR M ITY re lati n g t o 2000/14/ EC EC Declar ation o f Confo rmity rel ating to 2000/14/E C We, Elect rol ux Home Pr oducts, Inc.
16 TECHNICAL DA T A SHEET Engine 137 142 Cy linder volume, c m 3 36 40 Stroke, m m 32 32 Idle speed, r pm 3,000 3,000 Rec ommended max. speed, unloaded, rpm 13,000 13,000 Power , kW 1,6 1,9 Ignition s.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Husqvarna 137, 142 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Husqvarna 137, 142 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Husqvarna 137, 142 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Husqvarna 137, 142 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Husqvarna 137, 142 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Husqvarna 137, 142 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Husqvarna 137, 142 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Husqvarna 137, 142. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Husqvarna 137, 142 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.