Benutzeranleitung / Produktwartung LTP25SS des Produzenten Global Machinery Company
Zur Seite of 16
1 25. 4CC PETROL LINE TRIMMER L TP25SS INSTRUCTION MANUAL Black Cy an Magenta Y ello w Code: L TP25SS IM Date: 061229 Edition: 01 Op: GM.
2 Contents W ar ran ty P ow er T oo ls Whi lst ev ery ef fo rt i s m ade to en sur e yo ur com ple te sat isf act ion wit h t his to ol, occ asi ona lly , du e t o t he mass man ufa ctu ring te chn iqu es, a tool ma y n ot liv e u p to ou r req uir ed leve l o f p erf orm anc e an d y ou may ne ed the ass ist anc e of ou r s erv ice de part men t.
3 Descr iptio n of s ymbols The ratin g pla te on yo ur to ol may show symbo ls. The se rep res ent impo rtan t inf orm ati on abo ut th e pro duc t or ins tru cti ons on its use . Con for ms to re lev ant stand ard s for ele ctr oma gnet ic co mpa tib ilit y .
4 Speci ficat ions Engine: 25.4cc, 2 stroke Max. speed: 9000min -1 Cutting diameter (swathe): 380mm Line thickness: 2mm Spool type: Bump feed, twin line Fuel tank capacity: 700ml Fuel type: Unleaded petrol Fuel mixture: Unleaded petrol: 2-Stroke oil (40:1) Equivalent spark plugs: NGK BPMR7A CHAMPION CJ7Y Net Weight: 4.
5 • S to r e i dl e po we r to ol s ou t o f t he r ea ch o f c hi ldr e n a nd do no t allo w per sons unfa mil iar with th e pow er too l or th ese in str uct ion s to ope rat e the po wer tool. Powe r too ls are dang ero us in th e han ds of un tra ine d user s.
6 Know your p roduc t 1. Cu ttin g lin e spoo l and asse mbly 2. Cu t of f knif e 3. Sa fety guar d 4. Ha ndle 5a. Upper shaf t 5b. Lower shaf t 6. Ig niti on sw itc h 7. Fu el tan k 8. T hro ttl e leve r 9. Re coil star ter 10. Prime r 1 1. Sp ark plug 12.
7 Assem bly Pri or to us e, it is nece ssa ry to as sem ble the saf ety guard (3) and cut tin g spoo l (1) to the lo wer shaft (5b) and joi n the low er sha ft (5 b) to th e upp er sha ft (5 a). Bef ore assem bli ng th e line trim mer , ens ure the pro tec tiv e pla sti c slee ve is remov ed fr om the shaf t of the trim mer .
8 F i t ti ng t h e s ec on da r y h an dl e W ARNI NG. Befor e eac h use, ensu re the seco nda ry han dle can not swive l by tig hte nin g the secon dar y han dle lo cki ng kno b.
9 Filli ng The T ank W ARNI NG. Alwa ys sh ut of f t he eng ine befo re fue lli ng. Neve r add fuel to a machi ne wi th a run nin g or hot engi ne. Move at lea st 9 m (30 ft.) aw ay fr om the refu ell ing si te be fore star tin g eng ine . Do not smoke when refu elli ng or oper atin g the line tri mme r .
1 0 5. P ull th e rec oil st art er un til yo u hea r the en gin e star tin g or tr ying to st art. (Und er ful l cho ke it may onl y run fo r 1 or 2 sec ond s). 6. P ush th e cho ke lev er ha lf way dow n and al low the mot or to war m up. Re sta rt if th e mot or sto ps.
1 1 Feedi ng the line W ARNI NG. The engin e of the petr ol lin e tri mme r must be at a com ple te st op dur ing asse mbli ng, repa ir and clea nin g ope rat ion s that coul d be nec ess ary . The line tr imm er has a bump feed me cha nis m whic h rel eas es the line witho ut ha vin g to sto p the engin e.
1 2 8. Wh en the re is appro xim ate ly 150 mm of line left, lock one of th e line s int o one of the lin e loc ati on not che s in the spo ol hea d and the oth er in to the oppo sin g notc h. 9. Wi th the spri ng fit ted onto the sha ft of th e spo ol hol der ins ert the spo ol bac k int o the holde r .
1 3 Che cki ng the spar k plug Che ck the spar k plug ever y 10– 15 hou rs of use. 1. R emov e the spark plug cove r . 2. U se the spar k plug wren ch to re mov e the sp ark plug, by tur nin g it cou nte r-c lock wis e. 3. C lean and ad just the sp ark plu g gap to 0.
1 4 Probl ems Pow er los s or su dden stop pin g of the engi ne • Che ck whe the r the fuel ta nk is empty . • The mixtu re do es not reac h the carbu ret tor . Cle an the fuel filte r in th e fuel tank . • The re is wa ter in the mi xtu re. Drain and rin se all the fue l sys tem.
1 5.
GMC customer assist If your product needs repairing, replacing, technical service or you simply need help or advice, please contact us on our Customer Assist Line 1300 880 001 (Australia) or 0800 445 721 (New Zealand). For prompt service we suggest you log your service request online at www .
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Global Machinery Company LTP25SS (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Global Machinery Company LTP25SS noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Global Machinery Company LTP25SS - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Global Machinery Company LTP25SS reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Global Machinery Company LTP25SS erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Global Machinery Company LTP25SS besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Global Machinery Company LTP25SS verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Global Machinery Company LTP25SS. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Global Machinery Company LTP25SS gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.