Benutzeranleitung / Produktwartung 3 des Produzenten Citrix Systems
Zur Seite of 9
1 RSA SecurID Ready Implement ation Guide Last Modified: December 23, 2004 1. Partner Information Partner Name Citrix Systems, Inc. Web Site www.citrix.
2 3. Solution Summary Citrix MetaFrame Presentation Server provides access to enterprise applications to local, remote, and mobile users over a variety of tr ansports. One of these transports is HTTP. Users can utilize a standard web browser to access published resources via the W eb Interface for MetaFrame Presentation Server.
3 4. Product Requirement s Hardware requirements Component Name: MetaFrame Presentation Server HD space 400-500MB, depending on install options Software requirements Component Name: MetaFrame Presenta.
4 5. RSA Authentication Manager Configuration If your Web Interface server is not already regist ered as an agent host, add it to the RSA Authentication Manager database as follows: o Go to Start > Programs > RSA ACE Server , and then Database Administration - Host Mode .
5 6. Partner RSA Authentication Agent configuration This section provides instructions for integrating the partners’ produc t with RSA SecurID authentication.
6 Enabling SecurID Authentication for the MPS Web Interface Prior to enabling RSA SecurID authentication, ve rify the permissions on the node secret. Launch regedt32, navigate to HKLMSOFTWARESDT IACECLIENT, right-click on it, and select Permissions .
7 Logging into Web Interface Once these changes have been applied, you will be able to log into Web Interface using RSA SecurID authentication. All Web Interface users will be chall enged, and this is not configurable. When using RSA SecurID authentication, users will be prompted for their PASSCODE, in addition to their username and password.
8 7. Certification Checklist Date Tested: December 23, 2004 Tested Certification Environment Product Platform (OS) Product Version RSA Authenticati on Manager Windows 2003 Ent, IIS 6.0 6.0 RSA SecurID for Microsoft Windows Windows 2003 Ent, IIS 6.0 6.
9 8. Known Issues 1. Node Secret Permissions If the Web Interface does not have permission to write the node secret into the registry, authentication will succeed once, then fail with a “N ode verification failure”. If the node secret is cleared from the Authentication Manager console, authentication will again succeed one time.
Ein wichtiger Punkt beim Kauf des Geräts Citrix Systems 3 (oder sogar vor seinem Kauf) ist das durchlesen seiner Bedienungsanleitung. Dies sollten wir wegen ein paar einfacher Gründe machen:
Wenn Sie Citrix Systems 3 noch nicht gekauft haben, ist jetzt ein guter Moment, um sich mit den grundliegenden Daten des Produkts bekannt zu machen. Schauen Sie zuerst die ersten Seiten der Anleitung durch, die Sie oben finden. Dort finden Sie die wichtigsten technischen Daten für Citrix Systems 3 - auf diese Weise prüfen Sie, ob das Gerät Ihren Wünschen entspricht. Wenn Sie tiefer in die Benutzeranleitung von Citrix Systems 3 reinschauen, lernen Sie alle zugänglichen Produktfunktionen kennen, sowie erhalten Informationen über die Nutzung. Die Informationen, die Sie über Citrix Systems 3 erhalten, werden Ihnen bestimmt bei der Kaufentscheidung helfen.
Wenn Sie aber schon Citrix Systems 3 besitzen, und noch keine Gelegenheit dazu hatten, die Bedienungsanleitung zu lesen, sollten Sie es aufgrund der oben beschriebenen Gründe machen. Sie erfahren dann, ob Sie die zugänglichen Funktionen richtig genutzt haben, aber auch, ob Sie keine Fehler begangen haben, die den Nutzungszeitraum von Citrix Systems 3 verkürzen könnten.
Jedoch ist die eine der wichtigsten Rollen, die eine Bedienungsanleitung für den Nutzer spielt, die Hilfe bei der Lösung von Problemen mit Citrix Systems 3. Sie finden dort fast immer Troubleshooting, also die am häufigsten auftauchenden Störungen und Mängel bei Citrix Systems 3 gemeinsam mit Hinweisen bezüglich der Arten ihrer Lösung. Sogar wenn es Ihnen nicht gelingen sollte das Problem alleine zu bewältigen, die Anleitung zeigt Ihnen die weitere Vorgehensweise – den Kontakt zur Kundenberatung oder dem naheliegenden Service.